L'emoció i la competitivitat van ser protagonistes de la desena edició del Rallye Ciutat de Xixona que, organitzat per Xixona Sport, es va decidir, en el que a la victòria es refereix, en l'última especial cronometrada. La parella formada per Carlos Moreno i Diego Fuentes van poder assaborir el seu segon triomf de la temporada dins del territorial valencià de rallyes i reafirmen, d'aquesta manera, les seves clares opcions d'obtenir el títol a la fi de temporada.
La prova torronera va estar caracteritzat, en tot moment, per les escasses diferències entre els binomis Moreno-Fuentes i Ariet-Odriozola. Bona prova d'això és que, després del primer pas pel bucle de les especials de la Torre de les Maçanes i Onil, a penes tres segons els separaven. Xifra que augmentava a set quan, després del segon pas pels trams, continuaven repartir els triomfs parcials. A hores d'ara de rallye, Tolosa i Salom havia sofert un problema mecànic en el seu nou Porsche amb el qual es reenganxaven en manera superrallye i Nico Cabanes s'erigia com a alternativa, amb la seva Clio Rally5, als poderosos Rally2 de cap.
L'emoció es mantindria, i augmentaria fins i tot, en la segona meitat del rallye on, de nou, el murcià i el valencià es repartien els triomfs parcials a Relleu i Abio-Xixona fins que, a falta únicament dels gairebé 15 quilòmetres cronometrats, de l'última especial del rallye, la diferència entre tots dos aspirants al triomf era de tot just un segon. Un sospir, anem.
Però Abio-Xixona dictaria sentència en favor de Moreno-Fuentes que, sense saber que Ariet sofria una lleugera sortida de carretera, marcava millor temps que en la primera passada aconseguint, d'aquesta manera, la victòria en el rallye que el seu podium es completava amb l'esmentat Nico Cabanes, copilotado per Andrea Vera, ara en la segona posició mentre que el càntabre Javier Polidura, copilotado en aquesta ocasió per Nacho Aviñó, completaven tan privilegiada posició.
A més d'Ariet, la prova va comptar amb nombrosos, fins a setze, i significats abandons com els de Ortolá o Garrit el que, sens dubte, va mostrar l'elevat ritme de carrera i l'alta exigència del recorregut marcat per l'organització.
Pel que fa a la modalitat de Regularitat, en Sport nou triomf de Roberto Mora i Javier Gorris amb el Serra XR4i, en -55km/h la victòria va ser per a la parella formada per Héctor Tarín i Inés Cruz amb GT Turbo mentre que en Clàssica, José Vicente Martínez i Mari José Rodríguez amb Opel Ascona.
Pots consultar els temps online en aquest enllaç.
Foto: Juanjo Aviñó



