L'assemblea general celebrada dissabte passat 16 de juny de 2018 va tenir com a objecte l'aprovació del reglament electoral i realitzar el sorteig per a l'elecció dels membres de la junta electoral, màxim òrgan federatiu de control i tutela del procés electoral. També es va acordar la dissolució de l'assemblea, en donar inici al procés electoral.
La convocatòria de les eleccions es produirà el pròxim 6 de juliol de 2018, moment en què la junta directiva quedarà igualment dissolta i passarà a constituir en comissió gestora, presidida per l'actual president, que haurà de dimitir en el moment en el qual, si es donés el cas, presenti la seva candidatura a la reelecció.
La primera part del procés electoral té com a objecte l'elecció dels nous membres de l'assemblea per als pròxims quatre anys. Les votacions a l'assemblea se celebraran el dia 13 d'octubre de 2018, en horari comprès entre les 10 i les 18 h. en les tres seus provincials disposades a aquest efecte.
Una vegada coneguts els membres de la nova assemblea, s'inicia la segona part del procés, que culminarà amb l'elecció del president i la seva junta directiva. Això últim és novetat en les presents eleccions, ja que el candidat a president haurà de presentar una llista tancada en la qual també figuraran els membres de la seva junta directiva. Els electors, per tant, votaran tota la candidatura en el seu conjunt.
Una altra de les novetats destacades d'aquests comicis és la introducció de la paritat de sexes en la junta directiva, que haurà de tenir obligatòriament un 40% de membres de cada sexe, criteri que també s'aplicarà als membres de l'assemblea en la mesura que els resultats de l'escrutini ho permetin.



