ES VA

Dos equips asturians han eclipsat a la resta de participants en la 47a Pujada al Garbí. El pilot Gonzalo Díaz, de Langreo Motor Club, a bord d'un Bango BRC53, s'ha adjudicat el triomf absolut i l'apartat de monoplaces mentre que la categoria de Turismes, sent tercer absolut, ha estat per al gijonés i vuit vegades Campió d'Espanya de Muntanya, José Antonio López-Fombona, a bord del seu habitual Lamborghini Huracà SuperTrofeo. Per part seva, Álex Monfort i Ferrán Cabrera, amb els seus resultats a Serra, s'adjudiquen els títols territorials de muntanya, respectivament, en monoplaces i turismes.

Els 59 equips verificaven el dissabte a la tarda en el municipi de Serra, i a les 6 del matí, es tancava la carretera al trànsit per a començar a col·locar les assistències dels equips, i a muntar la seguretat del tram cronometrat. El públic, que va respondre amb una important afluència però amb un comportament exemplar, va fer cas en tot moment les indicacions de l'organització i la prova es va poder disputar sense cap incidència excepte les típiques d'una carrera d'automobilisme.

En la primera manga d'Entrenaments Oficials ja s'albirava el que podria ocórrer en la prova si no canviava res, ja que el millor temps ho aconseguia l'equip asturià de Gonzalo Díaz, amb un estratosfèric crono de 3'52″306 a una mitjana de 102 Km/h, seguit per l'altre pilot asturià José Antonio López-Fombona amb un crono de 4'06″357, a una mitjana de 96 Km/h. La tercera plaça era per al valencià Augusto Lezcano a bord del Norma M20F, amb un temps de 4'08″271, a una mitjana de 95 Km/h. El també valencià Toni Ariete, acabat de proclamar Campió de Rallyes de la Comunitat Valenciana 2021, a bord del seu habitual Ford Festa R5 MkII una mica més cafeinado de l'habitual, els seguia en quarta posició amb un crono de 4'11″701, a menys de 3 segons del Norma de Lezcano.

En la Primera Màniga Oficial de Carrera, la primera posició era de nou per a l'asturià Gonzalo Díaz, qui tornava a guanyar la màniga amb un altre excel·lent crono de 3'40″820, millorant el temps realitzat en la màniga anterior, i a una mitjana de 107 Km/h. Realment rapidíssim. Segon en aquesta ocasió era el valencià Augusto Lezcano, qui en aquesta ocasió portava la seva monoplaça Norma a la meta en un temps de 3'51″356, a una mitjana de 102 Km/h i dient clarament que volia lluitar pel podi, encara que molt lluny del temps de l'asturià, que es trobava a gairebé 10 segons més ràpid amb el Bango. Tercer en aquesta màniga era l'altre asturià amb el Lamborghini fent un temps de 3'58″933 a una mitjana de 99 Km/h.  Toni Ariete es quedava a tan sols 2 segons del Campió d'Espanya.

La Segona i definitiva Màniga Oficial de Carrera buidava el dubte de qui s'emportaria el trofeu guanyador a l'ésser el més ràpid del matí, i la resta del podi de vencedors. Així, de nou el més ràpid va ser l'asturià Gonzalo Díaz, qui tornava a guanyar la màniga amb un altre excel·lent crono de 3'34″224, tornant a millorar el temps realitzat en la màniga anterior, i a una mitjana de 110 Km/h. Esgarrifós registre per a un equip que mai havia corregut la prova. Segon de nou en aquesta ocasió era el valencià Augusto Lezcano, qui també baixava el registre de la màniga anterior i en aquesta ocasió portava la seva monoplaça Norma a la meta en un temps de 3'47″499, a una mitjana de 104 Km/, encara que de nou molt lluny del temps de l'asturià, que es trobava a més de 13 segons més ràpid amb el BRC-53. Tercer en aquesta màniga seria de nou l'altre asturià amb el Lamborghini rebaixant també el temps de la màniga anterior, i fent un temps de 3'53″564 a una mitjana de 101 Km/h. Quart en aquesta ocasió era Alex Monfort amb el monoplaça DemonCar R2 a un segon de López-Fombona, mentre que Toni Ariete es quedava a més de 2 segons del Quart classificat amb un temps de 3'57″337.

Així el Podi Final de la categoria de monoplaces quedava amb Gonzalo Díaz com a vencedor, seguit a més de tretze segons pel valencià Augusto Lezcano sent Álex Monfort el tercer classificat. Per part seva, entre els turismes, triomf de López-Fombona, segona plaça per a Toni Ariete, a deu segons, i tercera plaça per a Luis Flores en el seu retorn a la competició amb el sempitern Peugeot 206 WRC. Setè entre els turismes, però obtenint l'objectiu del títol autonòmic, finalitzava Ferrán Cabrera.

En definitiva, un Garbí més, a prop ja de les seves cinquanta edicions, que posa fi a una temporada GRAN en tots els sentits.

Comparteix aquesta notícia
Últimes notícies
Últimes notícies
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com