Arrodonint una temporada realment triomfal, en la qual han guanyat totes les cites que han pogut disputar, la parella britànica formada per l'escocès Freddie Donald Milne i el gal·lès Max Oliver Freeman van collir el títol regional després d'obtenir el triomf, dins de l'apartat regional, en l'última cita del calendari, el Rallye Ciutat de València que va comptar així mateix amb puntuabilidad per a la Copa d'Espanya de Rallyes d'Asfalt CERA Recalvi i el territorial madrileny.
El rallye va conèixer algun altre cop d'efecte com l'abandó en la primera especial, el primer pas per Xestalgar, del valencià Toni Ariete que, després d'una sortida de carretera, deia adéu a les seves opcions de títol. D'aquesta manera, la primera etapa del divendres finalitzava amb un duel bastant atapeït entre Milne i el murcià Carlos Moreno que a penes estaven separats per 16 segons.
La jornada del dissabte va resultar tremendament competida i, amb alternança en la consecució dels millors temps en les especials, la renda de Milne va arribar a baixar fins als onze segons d'avantatge sobre Moreno però, a partir d'aquest moment, l'escocès va tornar a recuperar distància fins a deixar-la en gairebé un minut en acabar el rallye. La tercera posició, després d'obtenir una victòria en l'última especial i superant la necessària fase d'adaptació a un nou vehicle i alguns problemes mecànics, va anar per a la parella formada per Roberto Tolosa i Vicente Salom.
Una quinzena d'abandons, en l'apartat de Velocitat, entre els participants del certamen territorial valencià dóna una idea de la selectivitat d'un rallye que va comptar amb un bon número de públic aficionat en les cunetes.
Pel que fa a la Regularitat, les victòries parcials van estar molt renyides i, com a conseqüència, la resolució dels títols en joc. En Sport, Roberto Mora i Javier Gorris es van fer amb el triomf de manera molt solvent mentre que Rubén Alonso i Óscar Ferreira, malgrat els seus problemes mecànics, es van adjudicar el títol. Entre els -55 km/h, l'atapeïda victòria de Vicente Ramos i Ángel González enfront de Darío Muguruza i Leandro Domingo els va servir als primers per a obtenir el títol regional. Per part seva, entre els equips participants en la Regularitat Clàssica, la victòria de Juan Sanchís i Dani Dueñas els va servir per a certificar el títol autonòmic.
Pots consultar els temps, en aquest enllaç.
Foto: Juanjo Aviñó



